اینجا مدرسه نیست

اینجا مدرسه نیست

قبل از خواندنم به وبلاگ پیشین سری بزنید
اینجا مدرسه نیست

اینجا مدرسه نیست

قبل از خواندنم به وبلاگ پیشین سری بزنید

چند وقت دیگر هم چند جنجال با یادآوری گروه جوک وایبری خانوادگی مان که یک آقا درونش عضو بوده به پا کرد اما پرونده ی همه چیز بسته شده بود.من فقط گوش می دادم و فقط نگاه می کردم و سعی می کردم حجم نفرتم را کنترل کنم...نفرت و بیزاری ام عمر چندانی نداشت...فروکش کرد و جای خودش را به بی تفاوتی عمیقی داد...حالا چهار سال از آن ماجرا می گذرد...سال پیش نزدیک تابستان بود که عکسش را توی تلگرام به من نشان داد و گفت:مهرناز شوهر کرده!کتابم را بستم ،چیزی نگفتم و به موهای پسرانه و چشمهای مشکی مهرناز که می خندیدند نگاه کردم.بعد چند ثانیه به چشمان "د" خیره شدم...چند دقیقه بعد پرسید:من بهترم یا شوهرش؟ زنی درونم سلیطه وار فریاد کشید:این همان مرد کثافتیست که به بهانه ی اینکه توی ترافیک خسته شدی و به بیرون ماشین خیره شده ای تو را هرزه می خواند!این همان مردیست که برای حضور در یک گروه  جوک و بهانه ی حضور یک مرد در گروه تو را مدتها آزرده...حالا با وقاحت عکس مهرناز را جلوی رویت گرفته و می پرسد من بهترم یا شوهر او؟؟؟؟لبهایم را به هم فشردم تا در حد خودش رفتار نکنم!این سالها خوب یاد گرفته ام گاهی خودم را کنترل کنم و قبل از هر واکنش فکر کنم.سوال را که پرسید کاملا جدی ایستاده بود و مرا نگاه می کرد....منتظر جواب بود.

بادقت عکس را زوم کردم و بعد از چند ثانیه جواب دادم: سطح سلیقه ش رو اینجوری نمی دیدم!!حتی فکرش رو هم نمی کردم بتونه مردی با اینهمه جذابیت رو بپسنده!! به سلیقه ش نمیومد!! 

 

کتابم را در دست گرفتم و در ظاهر شروع به خواندن کردم اما زنی درونم ظرف  سفالی فیروزه ای روی میز را به سمتش پرتاب می کرد و هر آنچه در ذهنش بود را روانه ی زبانش می کرد...من اما آن زن را حبس کردم و وادارش کردم گوشه ای بنشیند و دلایل ماندنم را بررسی کند.مطمئن بودم آرام می شود، لبخند می زند و اجازه می دهد همه چیز آرام ارام پیش برود.

"د" شوکه بود، سکوت کرده بود و مدام عکس شوهر مهرناز را وارسی می کرد...آن روز گذشت ......

همین چند روز پیش بود که توی خانه پای برنامه ی تلوزیون از من خواست تنظیمات تلگرامش را درست کنم و برای کسی چیزی بفرستم که نام مهرناز را توی هیستوری چتَش دیدم.

راستش را بخواهید حتی زن خشمگین و محبوس درونم هم هیچ واکنشی نداشت...کاری که خواسته بود را انجام دادم و گوشی را به او بازگرداندم...تنها چیزی که دلم خواست بپرسم این بود :تاریخ آخرین چک خانه دقیقا چه روزیست؟

همانطور که میوه پوست می کند جواب داد و من رو به درختان پشت پنجره لبخند می زدم....




نظرات 20 + ارسال نظر
ابان پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1396 ساعت 12:49

یک سالی که تو دادگاه بالا و پایین رفتم به هیج جا نرسیدم فهمیدم که کاش سکوت کرده بودم ...خستم ...
چقدر صبورید ‌‌...خوش به حالتون...امیدوارم پاداش صبرتون را بگیرید

خستگی هم داره ...می فهمم ...دردناکه ...دردناک

فرانی سه‌شنبه 26 اردیبهشت 1396 ساعت 09:53

سلام عسل جان
قبلا تو وبلاگم مینوشتم و تو هم میخوندیش
من جدا شدم البته بچه نداشتم ...
هنوز از فیدلی و اینستاگرام میخونمت
آرزومه شاد باشی
دعا میکنم

عزیزم نمی دونم واقعا باید بگم متاسفم یا نه ...چون همیشه جدایی بد نیست اما برات بهترین رو ارزومندم

آریانا دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 ساعت 09:32

چند وقتی است از طریق اینستا و این وبلاگ دنبالتون می کنم، همیشه ساکت بودم، امیدوارم بعد این همه بی تفاوتی و تلخی ، به آرامش برسین.
با خوندن این پستتون عمیقا ناراحت شدم از مردی که همسر خودش رو توی خونه اش نمی بینه اما ...............

ممنونم از مهرت عزیزم

نازلی یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 ساعت 08:44 http://www.n-nikan.blogsky.com

چندتا پست بیشتر نتونستم بخونم
نمیدونم همسرتون از کاری که کرده پشیمونه یا نه
اگر پشیمونه شاید بشه به زندگی یک فرصت دیگه داد
اگر که نیست (که متاسفانه دارم میبینم اغلب مردهایی که خیانت میکنن نه تنها ناراحت و پشیمون نیستن بلکه خیلی هم طلبکارن ) اون دیگه مساله ای کاملا جداست
اما میدونم چقدر تحمل و کنترل این فشار روانی بخصوص الان که باید سکوت کنی سخته
آفرین
امیدوارم همه چیز اونجوری که میخوای پیش بره

قطعا بازتاب این آزارها اتفاقی هست که در راه است ...خیلی دور نخواهد بود

لیلی یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 ساعت 01:12

عسل چقدر سخته موندن با چنین کسی و چقدر همسرتون وقیح و گستاخند.

این وقاحت توی وجود خیلی ها نهادینه شده ست

مهران شنبه 23 اردیبهشت 1396 ساعت 13:00 http://www.30-salegi.blogsky.com

افسوس از فقط " نر " بودن بسیاری از " مرد " ها...این جماعت همه گرگند... منهم یکی از همان ها...فرقی نمیکند...همه امان سر و ته از یک کرباس هستیم...

**
فعلا عصبانیم ... متعجم از حجم بیشعوری " د " ...یعنی کتاب بیشعوری کلمنت هم برای یک دقیقه از چنین موجوداتی کفایت نمی کند...

افسوس ...چی می شه گفت...ولی واقعا همه هم مثل هم نیستند

خواننده سال های دور شنبه 23 اردیبهشت 1396 ساعت 11:41

فقط می تونم بگ متاسفم ا ین همه درد کلامی برای گفتن نمی گذارد

خورشیدبانو جمعه 22 اردیبهشت 1396 ساعت 19:21

تلخی خیانت حتی اگه اون مرد رو مال خودت ندونی چیزیه که تا عمق جانت فرو میره و یه سوال میشه خوره توی ذهنت..اینکه چرا انقدر احترام برای وجودت حریمتون قائل نشده که قبل رفتن و خیانتش تکلیف این رابطه مرده رو معلوم کنه...حرمتای شکسته عین خورده شیشه روحتو میخراشه...از اون بدتر وقاحت در مورد این خیانته..این اوج حیوان نمایی یه ادمه...اوج سقوط...شما حتی اگر هم خونه صرف باشین روی ورقه های کاغذ تعهد دارین و این یعنی الزام به احترام حتی اگه ظاهری باشه...فقط از خدا برات صبر میخوام برای فرار از این جهنم...

تک تک این ها رو قبول دارم ...تموم میشه قطعا ...

یک خوانننده وب جمعه 22 اردیبهشت 1396 ساعت 12:12

سلام .تازه وبتون رو دیدم و چند تا از پستتها رو هم خوندم .به نظر می ادهمسرتون از این ترسی که ازش دارید و متاسفانه در شما نهادینه شده,بسیار لذت می بره.بقول معروف طلا که پاکه چه منتش بخاکه شما یک زن مستقل از نظر مادی هستید تحصیلکرده .فرق می کنید با زن خانه داریکه در جامعه مرد سالار هست .پس اینقدر نترسید مگه چکار می تونه بکنه که می ترسید .نمی گم دعوا کنید ولی اینهمه استرس و غمگینی رو به زندگی تزریق نکنید زندگی رو زندگی کن .همه میلهای قفسهادر ذهن ما هستن نه در بیرون .اگه مهمه برای همسرت که هی ازش بترسی خوب نترس!!!!

شاید اگر 4 سال پیش بود می شد اسمش رو ترس گذاشت اما حالا فقط یک سکون و سکوته برای اینکه همه چیز همونجور که برنامه ریزی شده پیش بره

Niki جمعه 22 اردیبهشت 1396 ساعت 07:33

أین دانای و کنترول عالی ست

Baran پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1396 ساعت 21:18 http://haftaflakblue.blogsky.com/

سکون ساتع تان را دوست می دارم؛عسل بانوی عزیزم

ستاره پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1396 ساعت 19:11 http://setare.st@gmail.com

حبس این زنهای درون کار سختیه
مرحبا ب تو عزیزم

جنگی به پا می شه درونمون گاهی ...اما بالاخره باید یه جاهایی پیروز بشی به سرکشی هایی که به نفعت نیست

اسکارلت پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1396 ساعت 04:53

وااااااای دستت درد نکنه عسل. خنک شدم. کی بشه مثل هاپو پرتش کنی از اون خونه بیرون.

بالاخره تموم میشن این روزا

زیبا پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1396 ساعت 00:19 http://roozmaregi40.persianblog.ir/

سلام عسل عزیزم. برنامه ات طلاقه. درسته؟

قطعا جز این نیست اما با برنامه و درست

سرن چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ساعت 19:25 http://serendarsokoot.blogsky.com/

تیره ی پشتم داغ شد! قلبم سنگین شد!

متاسفم

سمیه چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ساعت 13:51

وای خدا چه اعصابی داری

شایدم دیگه اعصابی ندارم واسه همینه که تمومش کردم واسه خودم

الهام چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ساعت 11:17

واقعا چه جوری تحمل می کنید؟ و اصلا چرا....

چجوریش رو شاید طی این سالها یاد گرفتم و چراییش برای اینه که من آدم بی گدار به اب زدن نیستم همه چیز طبق برنامه پیش خواهد رفت و تا جایی که بشه به اهدافم نزدیک می شم و بعد اقدام

سپیده چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ساعت 10:47 http://otagheaabi.blogsky.com

هی قویتر باش ... این کشتی به آب ها ی آرامی خواهد رسید...

شک ندارم

آشتی چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ساعت 09:29

سلام.
تو به همه چی مسلط میشی. و صاحب چیزی میشی که لیاقتش رو داری.
از خدا برات صبر و آرامش و بهترینها رو میخوام.
خودتو دست کم نگیر که خییییییییییلی بالایی.

سلام عزیزم
دور نیست اون روز ...می دونم

یک لیلی چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ساعت 09:15

فقط امیدوارم قانونا و دست کم نیمی از خانه متعلق به تو باشه. . .

همه چیز به آرامی اونجور می شه که باید باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد