اینجا مدرسه نیست

اینجا مدرسه نیست

قبل از خواندنم به وبلاگ پیشین سری بزنید
اینجا مدرسه نیست

اینجا مدرسه نیست

قبل از خواندنم به وبلاگ پیشین سری بزنید

این روزهای پر التهاب پر از یاس و امید است... 

 

صفحه ی اینستای وبلاگم ویدیوی طنزی گذاشته ام خطاب به کسانی ست که کاملا نا آگاهانه به تحریم انتخابات و به اصطلاح "رفتن اینها" معتقدند...

خوب می دانم درصد زیادی از ما هدفمان عراق و سوریه و ترکیه شدن نیست اما دلخوریم.دل شکسته ایم.خیلی هامان یادپرپر شدن  نداها و سهراب و خیلی ها که می افتیم پر می شویم از نفرت...خودم هم مثل باقی انسانهایی که دلزده شده اند هستم و کاملا می فهمم این درد تا کجای استخوان را می سوزاند.

همین چند روز پیش میان کنسرت وقتی یکی از این عرزشی ها توی تاریکی تقریبا مطلق از کنارم رد شد و با لیزر علامت داد که شالَت را بکش جلو ، در لحظه چنان بیزاری ای درون وجودم زنده شد که اگر "د" و "ف" همراهم نبودند اگر دخترک نبود کار غیر عاقلانه ای می کردم.

هر چند وقتی از پله ها پایین می آمدیم از قصد و با صدای بلند گفتم دلم می خواست یک جفت پای جانانه می گرفتم تا با صورت نقش زمین بشود!!راستش را بخواهید خشمی که از گوشه ی چشم اش بیرون زد کمی دلم را خنک کرد.

خسته ایم 

تک تکمان از خیلی چیزها خسته ایم 

اسم هشت سال خفت که می آیدحالمان به هم می ریزد.مثل یک بیمار که به هشت سال اوج بیماری سرطانی اش فکر می کند.اما برای ریشه کن کردنش دست و پا و عضو سرطانی اش را نمی تواند از جا بکند و باید با دارو و عوارضش کنار بیاید.باید زمان بدهد تا شر باقیمانده از آن بیماری لعنتی از سلولهایش پاک شود.

یادمان نرود 12 سال پیش این بیماری لعنتی را من و مایی به پیکره ی زندگیمان راه دادیم که فکر می کردیم همه چیز به اعتدال 8 سال پیشَش باقی خواهد ماند و نرفتیم به قول خودمان شناسنامه مان را کثیف کنیم!!!

قبول دارم حالا تا ایده آل خیلی فاصله داریم.قبول دارم عوارض ناشی از بیماری هنوز ریشه کن نشده.اما این دردیست که یک شبه درمان نمی شود.

چند روز پیش پستی درون اینستای شخصی و خانوادگی ام گذاشتم و به مذاق اقوام مهاجرت کرده خوش نیامد.

بگذریم که از شدت عصبانیت بخشی از اعماق وجودشان نمایان شد که نباید می شد.بگذریم از اینکه گوسفند خطاب شدند کسانی که امیدی به تغییر دارند.

اما دلم می خواست بگویم که کاملا درکتان می کنم.غم غربت و درد نبودن میان خانواده را به جان خریده اید تا زندگی بهتری را تجربه کنید و آرزویتان هست که همین زندگی را درکشور خودتان داشته باشید.ماهم همین را می خواهیم. ماهم ایده آلمان 180 درجه با اینی که هستیم متفاوت است .اما گاهی باید به آرامی پیش رفت.هر کار راهی دارد و هر درد درمانی.تجربه نشان داده است کار هایی که با صبر انجام می شود نتیجه ای بسیار بهتر از تصمیم های آنی دارد...کمی صبوری کنیم دست به دست همدیگر دهیم و روزهای نیامده امید داشته باشیم.باور کنید آدمیزاد به امید زنده است و بس!

دوستان زیادی دارم که هر طور می شود کوشیده ام قانعشان کنم تحریم راه چاره نیست.

آدمهای باسواد بالای سیاسی را می شناسم که این روزها تمام تلاششان متقاعد کردن خیل عظیمی از آنهاست که از همه چیز قطع امید کرده اند.

هر روز صبح به در و دیوارهای شهر خیره می شوم تنها از خدا می خواهم دوباره آن غده ی سرطانی عود نکند.که حقیقتا خیلی هامان توان تکرار آنهمه درد را نداریم...اما ته دلم هنوز امید هست به تدبیری که نمی گذارد به عقب برگردیم...

__________________________________________________________________

خواندن پستهای آشتی عزیز تحت عنوان چه باید کرد، خالی از لطف نیست.

نظرات 8 + ارسال نظر
آشتی یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 ساعت 10:42

ممنون عزیزم.
الان اینجا رو دیدم. محبت داری.
خدا رو شکرپیروز شدیم. تبریک میگم عسل عزیزم.

تبریک و هزاران بار تبریک

زن کویر چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396 ساعت 10:07 http://zanekavirrr.blogfa.com

عالی بود. کاملا باهات موافقم

شیدا سه‌شنبه 26 اردیبهشت 1396 ساعت 09:20

منم از کسانی هستم که نمی خواستم رای بدم به دو دلیل یکی همون دلشکستگی از دوره قبل و خون بیگناهانی که ریخته شد و رهبری که تمام آبروش رو پای احمدی نژاد گذاشت، از اون تقلب گسترده به بعد با خودم گفتم رای مردم هر چی باشه اسم کسی بیرون میاد که خودشون میخوان یادم نمیره ساعت هفت صبح تلویزیون رو روشن کردم و آرای بیست و خورده ای میلیونی احمدی نژاد رو دیدم سرعتی ماورای صوت که نظیر نداشته و خنده دارترینش آرای محسن رضایی که بعد دو ساعت صد هزارتا کمتر اعلام شد دوره قبل رای ندادم ولی به قول تو جناح مقابل به حدی ترسناکه که این دوره رای میدم این حداقل کاریه که میتونم بکنم گندی که اون هشت سال از همه نظر به ایران خورد با حمله مغول برابری میکنه از همه لحاظ داغونمون کرد حداقل بد بهتر از فاجعه است

خوشحالم که فکر می کنی و با منطق تصمیم میگیری

سین دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 ساعت 20:55

به هزار و یک دلیل به روحانی رای نخواهم داد.انشالله تا اخر هفته روحانی رفته

سوسن همون سوگل سردرگم سابق دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 ساعت 16:46

حریم‌های ترامپ نمایشی است

مژدهی آذر رییس انجمن داروسازان ایران در واکنش به وضع تحریم‌های دولت جدید آمریکا در حوزه پزشکی علیه کشورمان، گفت: اگر تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حوزه پزشکی عملی شود، در حوزه دارو مشکلی نخواهیم داشت و به نظر من تحریم‌های آمریکا بیشتر به خود این کشور لطمه می‌زند.

مژدهی‌آذر درباره تحریم‌هایی که دولت جدید آمریکا در حوزه پزشکی برای ایران وضع کرده است، گفت: به نظر من مساله تحریم‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی و نمایشی برای رییس جمهور آمریکا دارد.

تحریم‌ها تاثیری در حوزه دارویی ایران ندارد

وی درباره تاثیر تحریم‌های احتمالی آمریکا در حوزه دارویی کشور، افزود: تاثیر این تحریم‌ها وابسته به این است که ما در داخل کشور وظایف خودمان را چطور انجام دهیم. به نظر من تحریم‌های آمریکا در حوزه پزشکی تاثیری در ایران ندارد، مگر اینکه مسولان و خودمان به وظایف‌مان درست عمل نکنیم. بنابراین اگر ما به تعهدی که نسبت به نظام و کشور داریم، عمل کنیم، این تحریم‌ها تاثیری در کشور و در حوزه دارویی نمی‌گذارند.

مژدهی‌آذر با بیان اینکه اگر تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حوزه پزشکی عملی شود، در حوزه دارو مشکلی نخواهیم داشت، گفت: براین اساس می‌توانیم از منابع دیگر در جهان استفاده کرده، مشکلات دارویی خود را حل و نیازهای دارویی‌مان را تامین کنیم. همانطور که در زمان جنگ و قبل از برجام که تحریم‌ها بسیار شدید بود، این کار را انجام دادیم. در عین حال باید توجه کرد که بسیاری از کشورها سال‌ها در تحریم بودند، اما مشکلی برایشان ایجاد نشده است.

تحریم های آمریکا بیشتر به خود آمریکا لطمه می زند

وی تاکید کرد: ما با کشورهای اروپایی تبادلات خوبی داریم و تمام کشورهای اروپایی با ما روابط اقتصادی داشته و در حال ثبت و سرمایه‌گذاری در کشور ما هستند؛ بنابراین به نظر من تحریم‌های آمریکا بیشتر به خود این کشور لطمه می‌زند.
ببین اونابه تحریمشون ادامه دادن فقط حرف لغوش وزدن خیلی ازداروهاروالان خودایرانیهادارن تولیدمی کنن کلاهردولتی روی کاربیاداوضاع همینه مگه اینکه کلانظام عوض شه وبعدچندسال همه چی خوبه تااینکه بازایرانی جماعت شروع می کنه به کلاهبرداری ورانت خواری تاخودمردم نخوان بهمدیگه رحم کنن هیچ چیزی تغییرنخواهدکرد

سوسن همون سوگل سردرگم سابق دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 ساعت 16:10

من هیچوقت تندرونبودم اگه آقای روحانی هم رای بیاره من بازم پشت دولت وامیستم چون امنیت وازهرچیزی مهم ترمی دونم وازصمیم قلب امیدوارم که هرکس رای آورداول غم مردم غمش باشه چون باخیلی هاسروکاردارم بخاطرشغل همسرم که فرهنگیه که تمام موهاش داره ازغم بچه های محروم سفیدمیشه اونقدرچیزهایی که اگه خیلی هاتوفضای مجازی دیدن ولایک کردن وغصه خوردن ماواقعیش وداریم میبینیم خداعاقبت همه روختم بخیرکنه وهرچی که خیره این مردم توشه پیش بیادالبته خیراکثریت مردم تاجایی که من مطالعه کردم هنوزتحریم کامل دارویی برای ایران برداشته نشده من امیدوارم که یک روزی واقعاچیزی برای تحریم وجودنداشته باشه که اهرم فشاری باشه برای کشورهای دیگه الهی آمین

سرن دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 ساعت 16:08 http://serendarsokoot.blogsky.com/

مرسی از نوشته ی بنفشت!

نگین دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 ساعت 13:37

من رای نمی دهم . نه به امید کند شدن ریشه اشان که فعلا امیدیست واهی . ولی نمی خواهم با رای دادنم مهر تاییدی بر حضورشان باشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد